Ενημέρωση για το Κληροδότημα Γεωργίου Μπαρμπαρέσου

kastanitsa

 

  Θεωρώντας αυτονόητη υποχρέωση μας την πλήρη ενημέρωση όλως των συμπατριωτών καταγράψαμε τα σημαντικότερα στοιχεία που αφορούν το Κληροδότημα Γεωργίου Μπαρμπαρέσου από το 2003 που από το 1871 κληροδοτήθηκε από τον μεγάλο ευεργέτη για να αποτελέσει πόρο ενίσχυσης του χωριού για κοινωφελή έργα, Δυστυχώς μέχρι σήμερα και για διάφορους λόγους ο σκοπός του διαθέτη δεν εκπληρώθηκε και το ακίνητο συνεισέφερε στο χωριό σχεδόν μόνο προβλήματα με ευθύνη βέβαια των εκάστοτε Διαχειριστικών Επιτροπών αλλά κυρίως των αρμόδιων Κρατικών Υπηρεσιών που με την δαιδαλώδη γραφειοκρατία στάθηκαν εμπόδιο στην αξιοποίηση όχι μόνο του δικού μας κληροδοτήματος αλλά και χιλιάδων άλλων σε όλη την χώρα.

 

  Το οίκημα σήμερα είναι ένας ημιτελές από το 1983 με τσιμεντένιο σκελετό τεσσάρων ορόφων. Κάθε όροφος έχει επιφάνεια σχεδόν 100 τ.μ. από τα οποία αξιοποιήσιμα είναι μόνο τα 80 τ.μ., υπάρχουν δύο υπόγεια 40 και 80 τ.μ. που όμως σχεδόν πάντα είναι γεμάτα με νερά και ένα ισόγειο με ένα κατάστημα 28 τ.μ. μόνο. Από τον Μάιο του 2003  που συμπληρώθηκε με τον Κώστα Μαργέλο η νέα Διαχειριστική Επιτροπή ξεκίνησε η διαδικασία για το ξεκαθάρισμα ενός προβλήματος που ταλαιπωρεί δεκάδες χρόνια το χωριό.

Η σύνθεση της Διαχειριστικής Επιτροπής το 2003 ήταν :
  •  Πρόεδρος - Σωτήρης Λάτσης
  •  Γραμματέας - Κώστας Μαργέλος
  •  Μέλος - Ελένη Αντωνιάδου - Παπαδοπούλου

Σε γενικές γραμμές τα πεπραγμένα της Διαχειριστικής Επιτροπής για τα 8 περίπου χρόνια είναι :

  •  Ζήτησε από το Υπουργείο Οικονομικών τον γενικότερο έλεγχο των πεπραγμένων από τους αρμόδιους Οικονομικούς Επιθεωρητές που έβγαλαν ένα πολυσέλιδο πόρισμα καταγράφοντας όλα τα δεδομένα και επιμερίζοντας ευθύνες για αρκετές παραλείψεις στις Διαχειριστικές Επιτροπές.
  •  Καθάρισε, περιέφραξε και ασφάλισε με προσωπική κυρίως εργασία την οικοδομή που ήταν χώρος παραμονής παράνομων μεταναστών και τοξικομανών.
  •  Προχώρησε στον έλεγχο στατικότητας του κτιρίου στοιχείο απαραίτητο για την οποιαδήποτε πρόταση αξιοποίησης του κτιρίου.
  •  Τακτοποίησε τις φορολογικές εκκρεμότητες του κληροδοτήματος αρχίζοντας από το 2003 να υποβάλλει φορολογικές δηλώσεις, όπως εκ του νόμου έχουμε υποχρέωση.
  •  Τακτοποίησε τις εκκρεμότητες οφειλών για τέλη σύνδεσης αποχέτευσης στο Δήμο Αθηναίων πετυχαίνοντας την μη πληρωμή των πολλών προστίμων που είχαν επιβληθεί λόγω καθυστερήσεων.
  •  Προχώρησε στο ξήλωμα των διαφημιστικών πινακίδων χωρίς να χρεώσουμε το ταμείο του Κληροδοτήματος.
  •  Προχώρησε σε αγωγές κατά της Εταιρείας (DOMYS θυγατρική της μεγάλης διαφημιστικής Εταιρείας ΜASTER)   η οποία είχε την ευθύνη για τα διαφημιστικά ταμπλό στην προθήκη του κτιρίου. Η αγωγή υποστηρίχθηκε δωρεάν από τον συμπατριώτη δικηγόρο κον Ιω. Κοντογιάννη  και πρωτόδικα βγήκε απόφαση για αποζημίωση του κληροδοτήματος με το ποσόν των 30.000 ευρώ περίπου συν τους όποιους τόκους. Ίδια ήταν και η απόφαση του Εφετείου  αλλά η όποια προσπάθεια για είσπραξη των χρημάτων αυτών δεν έγινε δυνατή επειδή η Εταιρεία αυτή στην κυριολεξία είναι φάντασμα και δεν μπόρεσαν να την βρουν ούτε και οι δικαστικοί κλητήρες που ανέλαβαν την υπόθεση αυτή. To ίδιο αποτέλεσμα είχαν και οι δικές μου προσπάθειες με επισκέψεις μου  στην  Εταιρεία(MASTER S.A. στην Φιλαδέλφεια) χωρίς να μπορέσω να βρω λύση. Βέβαια το ίδιο ακριβώς πρόβλημα αντιμετωπίζουν και πολλοί Δήμοι που τους οφείλει η ίδια Εταιρεία πολλά χρήματα αλλά δεν μπορούν να εισπράξουν ούτε ένα ευρώ. Με συστημένες επιστολές στο Υπουργεί Οικονομικών ζήτησα την βοήθεια τους αλλά ΤΙΠΟΤΑ.
  •  Το  2005 ξεκινήσαμε την προσπάθεια για την αξιοποίηση του κτιρίου και μετά από αρκετές ενημερώσεις , συσκέψεις και προβληματισμούς καταφέραμε να φτιάξουμε ολοκληρωμένη τεχνικοοικονομική μελέτη  για την αξιοποίηση του κτιρίου την οποία και καταθέσαμε στην αρμόδια τεχνική υπηρεσία της Δ/νσης Κληροδοτημάτων του Υπουργείου Οικονομικών. Το σημαντικότερο είναι ότι μία μελέτη αξίας 15.000 ευρώ εκπονήθηκε δωρεάν από τους : συμπατριώτη Αρχιτέκτονα Πέτρο Αγιωργίτη (Κατσαρός)  και τον φίλο Μηχανικό του χωριού μας Αναστάσιο Πανόπουλο. Τα αναλυτικά στοιχεία και οι όροι της σχετικής μελέτης υπάρχουν και στο αρχείο του  Τοπικού Συμβουλίου. Το Υπουργείο Οικονομικών και αφού πέρασαν σχεδόν τρία χρόνια !! μας ενέκρινε την προκήρυξη βάζοντας ανάμεσα  στους όρους της διακήρυξης  την καταβολή ως  μηνιαίου ενοικίου από τον ανάδοχο το ποσόν των  3.000 ευρώ. Εξηγήσαμε αναλυτικά ότι με τέτοια αξίωση δεν θα υπάρξει κανένα ενδιαφέρον μια και η περιοχή είναι από το 2004 απόλυτα υποβαθμισμένη , ότι για την αποπεράτωση του κτιρίου χρειάζονται 650.000 έως 700.000 ευρώ από τον ανάδοχο και ότι το ανώτερο ποσόν που μπορεί να προσδοκά ο ανάδοχος από την ενοικίαση όλου του κτιρίου δεν ξεπερνούσε τα 5.000 έως 5.500 το μήνα . Άρα δεν θα ήταν κανείς διατεθειμένος  να δηλώσει ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του. Από την αρχή η Διαχειριστική Επιτροπή είχε προτείνει ως μηνιαίο μίσθωμα τα 1.200 ευρώ  καταθέτοντας αναλυτική πρόταση  με τα δεδομένα της περιοχής. Δυστυχώς δεν μας άκουσαν και η προκήρυξη του διαγωνισμού  έγινε με τους όρους του Υπουργείου Οικονομικών που τελικά είναι υπεύθυνο για όλα . Το 2009 έγιναν  τρεις  άγονοι διαγωνισμοί και δεν παρουσιάστηκε κανένας ενδιαφερόμενος παρόλο που στείλαμε ογδόντα ενημερωτικούς φακέλους. Μόνο τα έξοδα δημοσιεύσεων στις εφημερίδες έφτασαν τα 3.300 ευρώ. Τους τελευταίους  15 μήνες κάναμε πολλές προσπάθειες για να βρούμε ενδιαφερόμενο για να αναθέσουμε απευθείας την διαδικασία αξιοποίησης με μειωμένο μίσθωμα. Μέχρι σήμερα κανένας δεν έχει δώσει έγγραφη πρόταση παρόλο που προφορικά είχαν εκδηλώσει κάποιο ενδιαφέρον 2-3.
  •  Το 2003 στο βιβλιάριο καταθέσεων της Διαχειριστικής Επιτροπής  υπήρχαν 24.525 ευρώ.  Πληρώσαμε : το 2005   2300,00 ευρώ στο Δήμο Αθηναίων για την σύνδεση με το δίκτυο αποχέτευσης που εκκρεμούσε από το 1985, 691,00 ευρώ  για υλικά περίφραξης, 1.626,00 ευρώ για δικαστικά παράβολα στην υπόθεση εκδίκασης οφειλών από την διαφημιστική Εταιρεία. Το 2010  3.440 ευρώ για τα έξοδα δημοσιεύσεων των προκηρύξεων των τριών άγονων διαγωνισμών για την αξιοποίηση του ακινήτου και 5.759,00 ευρώ για πληρωμή φόρων ακίνητης περιουσίας για το κτίριο για τα έτη 2008 , 2009 και 2010. Με πολλές παρεμβάσεις , επισκέψεις και έγγραφα στο Υπουργείο Οικονομικών  αλλά και στους Βουλευτές του Νομού μας ζητήσαμε να εξαιρεθούμε από το φόρο αυτό μια και δεν έχει το Κληροδότημα κανένα έσοδο. Δυστυχώς δεν μας άκουσε κανείς και σε 3-4 χρόνια δεν θα έχουμε ούτε ένα ευρώ υπόλοιπο στο ταμείο του Κληροδοτήματος. Αυτά είναι τα οικονομικά δεδομένα και επειδή πολλές φορές ανεύθυνα λέγονται πολλά θα αναφέρω ότι από το 1999 μέχρι σήμερα και αποκλειστικά για τις υποθέσεις του Κληροδοτήματος έχω πάει στην Αθήνα περισσότερες από 30 φορές  και δεν έχω χρεώσει ούτε ένα ευρώ το ταμείο του Κληροδοτήματος και βέβαια ούτε κανένα άλλο μέλος της Διαχειριστικής Επιτροπής δεν έχει χρεώσει  το ταμείο για έξοδα που έτσι και αλλιώς έχουν κάνει.
  •  Τον Φεβρουάριο του 2010 και για οικογενειακούς λόγους παραιτήθηκε από την Επιτροπή ο Γραμματέας  Κώστας Μαργέλος και στην θέση του μπήκε ο συμπατριώτης Πολιτικός  Μηχανικός Αγιωργίτης Πέτρος  που πήρε και την θέση  του Γραμματέα.

You are here Νέα Ανακοινώσεις Ενημέρωση για το Κληροδότημα Γεωργίου Μπαρμπαρέσου